AVE: EL BLOC DEMANA UNA EIXIDA PARAL·LELA AL TÚNEL DE LA LÍNIA 5 DEL METRO I DEL BY-PASS
Mansanet ha explicat que els avantatges d’aquest projecte són un impacte ambiental incomparablement menor per no afectar a l’entorn de l’horta nord de València, tindre una major operativitat del sistema de transport aeroport combinat amb l’Alta Velocitat ferroviària i, sobretot, un menor cost econòmic per estalvi en la longitud de túnels.
L’opció de localitzar –segons Joan Mansanet– una segona estació per a l’alta velocitat ferroviària en els aeroports, com Manises, està en l’actualitat molt estesa arreu d’Europa El secretari del BLOC de València, Joan Mansanet, ha informat aquest matí que la seua formació ha presentat al•legacions a l’Estudi Informatiu de la Integració de l’Alta Velocitat en la Ciutat de València Tram II, ja que –segons explica– “esta nova infrastructura presenta uns impactes ambientals importants i irreversibles i suposa, a més, una inversió tant gran que no pot quedar al marge d’una negociació política i social el més ampla possible, que de moment no ha estat possible”.
Segons Mansanet, “les decisions a prendre en aquest sentit han de ser ben mesurades ja que, tot i que sabem que la decisió d’executar la infrastructura està pressa, cal realitzar-la de tal manera que s’optimitzen els potencials avantatges i, sobretot, es minimitzen els impactes negatius, especialment els ambientals, com en el cas que ens ocupa”. Mansanet ha explicat que, en les al·legacions, el BLOC proposa al Ministeri de Foment que, per a la eixida de l’AVE de València, aposte per l’opció del nord-oest “excavant un nou túnel que seguisca el traçat de la línia 5 del metro, o bé utilitzant els previstos per a l’entrada a la ciutat”. Mansanet també ha proposat que es projecte una segona estació junt a l’aeroport. D’esta manera, el traçat transcorreria en paral·lel a l’autovia de circumval·lació de València (by-pass) cap al nordest, la qual cosa evitaria l’afecció de la zona d’horta al nord de València. L’opció de localitzar –segons el secretari del BLOC de València– una segona estació per a l’alta velocitat ferroviària en els aeroports està en l’actualitat molt estesa arreu d’Europa. Així està fet en el cas de l’estació de Satolas a la ciutat francesa de Lió, i així està previst en el cas de Milà, a diverses ciutats alemanyes i, finalment, aquest és el sistema que s’emprarà a Barcelona, on se situa una estació al Prat de Llobregat, a més de les dues previstes en el centre urbà. Per tant, l’alternativa que es proposa estudiar dins l’Estudi Informatiu és una opció amplament utilitzada per moltes ciutats europees. En el cas de València, Mansanet ha explicat que els avantatges d’aquest projecte apareixen detallats en l’alternativa de traçat presentat per l’Ajuntament de Meliana, al qual ens remetem expressament per tindre un “impacte ambiental incomparablement menor per no afectar a l’entorn de l’horta nord de València, per tindre una major operativitat del sistema de transport aeroport combinat amb l’Alta Velocitat ferroviària i, sobretot, un menor cost econòmic per estalvi en la longitud de túnels”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario