Vistas de página en total

sábado, septiembre 09, 2006

PRI Saplaya. Al.legacions del BLOC.

Enviat per Àngels, regidora del BLOC :

En les al·legacions al Projecte de reforma interior del sector UE-2 Port Saplaya, el Bloc critica que no s’ha previst els serveis necessaris per a la nova població
El Bloc d’Alboraia exigeix la retirada del PRI de Saplaya en les seues al·legacions al PRI del sector UE-2

- La documentació presentada pel PP resulta contradictòria ja que segons quin document es consulte es reclassifica sòl o no, qüestió essencial per tal de poder conèixer el contingut real de la proposta
- El projecte tampoc no resol el tema de l’excés de volumetria de Saplaya, tal i com vol fer creure el sr. alcalde
- En el polígon es preveu un viari i un aparcament soterrat a 2.60 metres sota el nivell de la mar però no està prevista la reposició del servei de desguàs de la sèquia que, a més a més, serveix d’evacuació de pluvials

El Bloc d’Alboraia, mitjançant la regidora Àngels Belloch, ha denunciat que el Projecte de Reforma Interior (PRI) del sector UE-2 Port Saplaya presenta nombroses incongruències i defectes. A més, va ser aprovat a finals de juliol i exposat a informació pública durant agost. “Han volgut fer-ho amb agostitat i al·levosia”, ha dit.

És per aquests i altres motius pel que el Bloc ha demanat la retirada del projecte exposat al públic, que es revise prèviament el Pla General per al compliment de la LUV, que s’aclarisca de manera específica si es tracta d’un PRI amb reclassificació de sòl o no, i que es complisca la Sentència 115 del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Aquest sector correspon al lloc que actualment ocupa el centre comercial Alcampo, en primera línia de costa. Els terrenys, a finals de juliol, foren requalificats de sol terciari a residencial, en una de les majors operacions urbanístiques dels darrers temps que ha conegut Alboraia.

D’altra banda, “el projecte suposa un increment de població significatiu i no han estat calculats i justificats els serveis necessàries per a la nova població: abastament d’aigua potable i suficiència de la xarxa d’abastiment; evacuació d’aigües residuals a la xarxa de clavegueram i suficiència de capacitat de la xarxa; i evacuació de pluvials”.

Les al·legacions presentades per la regidora del Bloc també denuncien que el projecte presentat no resol l’excès de volumetria existent a Saplaya reconegut per la Sentència número 115, de 28 de gener de 2002, del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. En ella es diu que per a la volumetria construïda, manquen zones dotacionals i verdes, a més de què existeix un efecte pantalla front la mar “superior a las peores etapas del desarrollismo”.

El Bloc Nacinalista Valencià d’Alboraia també critica que es pretén crear un viari i un aparcament soterrat 2.60 metres sota el nivell de la mar, però no està prevista la reposició del servei de desguàs d’una séquia-col·lector que evacua pluvials i que discorre per la zona. D’altra banda, la zona està afectada pel risc d’inundabilitat. Per tant, en compliment del PATRICOVA, cal fer un estudi d’inundabilitat que justifique la viabilitat de la proposta front a aquest risc tot preveient, en el seu cas, les mesures correctores adients.

L’estudi de paisatge no ha tingut en compte l’entorn del projecte, i així, s’ha dissenyat un espai com si estiguera aïllat. Resulta particularment inadequat que els edificis més alts es situen vora l’entorn de l’Ermita dels Peixets i la desembocadura del Barranc de Carraixet. Una altra de les mancances que ha detectat el Bloc és que la documentació presentada pel PP resulta contradictòria ja que segons quin document es consulte es reclassifica sòl o no, qüestió essencial per tal de poder conèixer el contingut real de la proposta.

text textual de les al·legacions:

Presenten en temps i forma les següents AL·LEGACIONS al Projecte de reforma interior del sector UE-2 Port Saplaya en informació pública segons consta en el DOGV núm 5.319 de 7 d'agost de 2006.

EN CONSIDERACIÓ QUE:

1. L’anomenat projecte de reforma interior del sector UE-2 Port Saplaya inclou els següents documents
- Document de Justificació de la Integració Territorial de la UE-2 Port Saplaya Alboraia
- Estudi del Impacte Ambiental del Pla de Reforma Interior de la UE-2 Port Saplaya. Estudi del Paisatge.
- Estudi Acústic del Sector UE-2 Port Saplaya
- Estudi del Impacte Ambiental del Pla de Reforma Interior de la UE-2 Port Saplaya.
- Estudi de Mobilitat del Sector UE-2 Port Saplaya (només portada i plànols, no consta la memòria)
- Estudi de Trànsit Sector UE-2 Port Saplaya
- Pla de Reforma Interior de la UE-2 Port Saplaya

Segons el Reglament d’Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística (DOGV de 23 de maig de 2006), en els seus articles 168 a 176, hi ha dos tipus de Plans Parcials i Plans de Reforma Interior modificatius de pla general. Aquells que modifiquen la ordenació estructural en general regulats en els articles 168 a 171 i aquells dels anteriors que particularment modifiquen la classificació del sòl als quals hi ha que aplicar específicament els articles 172 a 176.

Doncs bé, en la documentació presentada resulta impossible distingir si estem davant una o altra classe de Pla de Reforma Interior. Segons es tracte d’un o altre cas la documentació resulta contradictòria, innecessària o incompleta essent impossible conèixer en quina situació estem ja que depèn de quin document es consulte.

La documentació resulta per tant extremadament confusa i contradictòria ja que segons quin document es consulte es reclassifica sòl o no, qüestió essencial per tal de poder conèixer públicament el contingut real de la proposta.

Si no es reclassifica sòl resulta necessària la revisió prèvia del pla general (DT Tercera de la LUV).

2. Segons la Sentència número 115 , de 28 de gener de 2002, del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana s’obliga a l’Ajuntament d’Alboraia a revisar o modificar el planejament urbanístic per tal de deixar sense efecte la modificació número 4 “Port Saplaya” del Pla General d’Alboraia. Aquesta modificació deixada sense efecte pel tribunal permetia acumular volumetria del Polígon II al Polígon III. En compliment d’aquesta Sentència ja ferma, essent que la volumetria ja existent en el Polígon III excedeix el màxim legal, la delimitació del Sector a regularitzar mitjançant un PRI ha d’integrar tant el total de la superfície del Polígon II com el total de la superfície del Polígon III. Única forma possible de regularitzar la situació i obtindre les dotacions públiques adients al conjunt de la volumetria dels polígons II i III. El projecte presentat no compleix aquesta condició.

3. El projecte suposa un increment de població significativa respecte de l’actualment existent al Polígon II ja que ara només té usos comercials. No han estat calculats i justificats els serveis necessàries per a la nova població: abastament d’aigua potable i suficiència de la xarxa d’abastiment; evacuació d’aigües residuals a la xarxa de clavegueram i suficiència de capacitat de la xarxa; i evacuació de pluvials. Aquestes xarxes no han estat estudiades ni justificades quan a la seua capacitat per satisfer els nous serveis.

4. El sector es troba travessat per la sèquia de la Marquesa que vesa a la mar justament a la meitat del front marítim del Polígon II. En aquesta part es preveu un viari i un aparcament soterrat a 2.60 metres sota el nivell de la mar. No està prevista la reposició del servei de desguàs de la sèquia que, a més a més, serveix d’evacuació de pluvials.

5. L'estudi de paisatge no ha tingut en compte el seu entorn tot dissenyant un espai com si estiguera aïllat tal i com perfectament s’observa als dibuixos en perspectiva del disseny que es proposa. Particularment resulta inadequat que els edificis més alts es situen vora l’entorn de l’Ermita dels Peixets junt al Carraixet trencant la proporció d’alçades a ambdues bandes del Carraixet i minimitzant aquesta fita patrimonial i paisatgística.

6. La zona està afectada pel risc d’inundabilitat. Per tant, en compliment del PATRICOVA, cal fer un estudi d’inundabilitat que justifique la viabilitat de la proposta front a aquest risc tot preveient, en el seu cas, les mesures correctores adients.

És per tot allò fins ara exposat que DEMANEN:

Es retire el projecte exposat al públic

Es revise prèviament el Pla General per al compliment de la LUV tal i com la pròpia LUV estableix en les seues transitòries.

S’aclarisca de manera específica si es tracta d’un PRI amb reclassificació de sòl o no.

Es complisca la Sentència 115 del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en tot cas mitjançant la creació d’un sector únic que abaste els Polígons II i III de manera que es puguen fer efectives les corresponents dotacions públiques associades a la volumetria conjunta dels dos Polígons essent que el Polígon II ja ha excedit de bon tros la seua edificabilitat.

Es corregisquen la resta de defectes ja assenyalats en els punts anteriors.


Alboraia, 4 de setembre de 2006

No hay comentarios: